duminică, 8 martie 2009

Cineva mi-a zis ca scrierile mele

Cineva mi-a zis ca scrierile mele anterioare sunt niste aberatii,niste randuri in care nu vorbesc despre absolut nimic.Sunt pur si simplu ganduri care nu ajuta pe nimeni cu nimic.

Mi-am zis ca este foarte posibil sa fiu asemenea unui ascet scindat emotional,motiv pentru care am decis sa descopar cine sunt eu de fapt si ce vreau sa transmit in acest blog.

Asa ca mi-am cumparat o carte,care am crezut eu ca ar putea sa ma ajute.
Osho-Emotiile & Sanatatea.

Mare mi-a fost surprinderea sa constat cat de usor curgeau frazele si cat de repede trecea timpul fara ca eu sa-mi dau seama.In cateva ore am reusit sa ajung la mijlocul cartii de cateva sute de pagini bune.

Recunosc,nu am fost prea incantata sa realizez ca toate asertiunile mele cu privire la cele scrise anterior sunt de fapt niste disparitati intre ceea ce osho numeste chakre.

Sa nu credeti cumva ca m-am lasat atat de usor indoctrinata,pentru ca oricat de multe aspecte mi s-au parut revelatoare,acest om nu a reusit inca pe deplin sa ma convinga.Daca va decideti sa o cititi,va avetizez ca inca din primele capitole veti simti anumite contradictii.

Ideea pe care el o contureaza aici este ca emotiile negative pot fi transformate in emotii pozitive,si astfel oamenii pot sa atinga iluminarea.Este o carte mai mult meditativa,asupra esentei reale a ceea ce inseamna de fapt viata.Desigur ca este doar o teorie din multe altele,ce nu poate fi demonstrata,dar poate fi sustinuta cu acuitate.Ramane la alegerea ficarui cititor daca este sau nu un mod de viata.

Ceea ce m-a surprins insa pe mine,este modul in care Osho vorbeste despre diferentele atat de clare dintre barbati si femei,si mai ales explicatiile pe care le aduce pentru a-si sustine teoria.El spune ca inca din copilarie,oamenii nu sunt lasati sa evolueze din punct de vedere uman,ei fiind indoctrinati cu anumite caracteristici,tipice barbatilor si respectiv femeilor.Din cauza acestor tertipuri,relatiile dintre barbati si femei sunt adeseori identice.Ei nu se vor intelege niciodata,sau aproape niciodata. Si asta datorita familiei si societatii.De exemplu,daca un baiat vrea sa se joace cu o papusa,i se va spune intotdeauna ca baietii nu fac asa ceva, pentru ca nu este masculin, daca vor incepe sa planga,li se va pune aceeasi placa. In paralel, daca o fata doreste sa se catere in copac, sau sa aiba activitati care nu tin de natura ei fragila (cum ar fi de exemplu sa se tavaleasca cu copii in noroi,sau sa joace fotbal) i se vor spune aceleasi lucruri. Astfel, de-a lungul timpului, barbatii si femeile vor evolua diferit. Ei vor fi invatati sa rationeze, in timp ce ele vor fi invatate sa simta. De aceea, atunci cand intre doi indragostiti are loc o cearta, barbatul va spune intotdeauna ca ceea ce ea zice nu are nici o logica (evident, doar ea nu a fost crescuta sa rationeze, a fost crescuta doar sa isi exprime emotiile), iar ea va raspunde de fiecare data in acelasi mod, tocmai pentru ca nu stie cum sa-si exprime verbal si logic sentimentele: va plange.

De aceea intre cei doi va exista intotdeauna un conflict. Si tot din aceleasi considerente, barbatii sunt mai expusi nebuniei decat femeile. In timp ce ei isi reprima sentimentele, pentru ca ei stiu ca asta trebuie sa faca un barbat adevarat (si atentie,o fac inconstient), femeile, aproape zilnic se exteriorizeaza. Barbatul ajunge sa innebuneasca, pentru ca ratiunea si logica lui nu sunt in concordanta cu inima femeii, care desigur este irationala.

Solutia pentru a evita aceasta autodistrugere, este ca oamenii sa fie crescuti de mici in asa fel, incat sa decida singuri cum vor sa fie. Astfel, vor evolua nu ca barbati sau femei, ci ca oameni. Vor ajunge la pragul de maturitate sa faca diferenta intre ceea ce inseamna ratiune si inima. Reactiile lor la ceea ce se intampla in jur, nu vor mai fi dictate de minte (vor inceta sa mai reactioneze inconstient, ca niste roboti) si vor putea sa comande mintii ce sa gandeasca, nu sa astepte ca mintea sa le comande lor. Mai pe scurt, nu vor mai fi sclavii gandurilor, ci vor fi stapanii lor.

Am fost sclava gandurilor mele, sau stapana lor? Oricare ar fi raspunsul, sunt pe calea gresita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu