marți, 3 martie 2009

cine?

Cati oameni traiesc in acest moment in lume?

O intrebare cat se poate de simpla si totusi raspunsul imi da ceva batai de cap.
Statistic vorbind, in lume, in acest moment ,traiesc 6,733,526,410 de oameni. Fascinant de-a dreptul, atatea vieti convietuind mai mult sau mai putin laolalta. Si totusi...cati dintre ei traiesc?
Nu ma prea intereseaza cum traiesc, de ce traiesc, cu cine traiesc....ma intereseaza sa stiu doar atat:cati dintre ei traiesc? M-am decis sa-mi fac un calcul matematic si sa imi raspund la intrebare. De ce ma intereseaza raspunsul? Veti afla dupa ce imi voi expune teoria despre verbul "a trai".

Ma trezesc dimineata zambind, de fiecare data cand constientizez ca am tot ce mi-am dorit pana in acest moment. Zambesc apoi din nou, gandidu-ma la ce imi propun sa am pe viitor, pentru ca stiu ca voi face orice ca sa obtin acele lucruri. Nu am voie sa ma pierd, nu am voie sa ma gandesc macar o secunda ca lucrurile nu vor fi exact asa cum mi le doresc, si asta pentru ca ar fi absurd sa ma gandesc la ceva ce nu imi doresc sa se realizeze. Viata mea este exact asa cum doresc eu sa fie si va fi exact asa cum o voi face eu sa fie. In concluzie voi trai exact asa cum imi voi propune eu sa traiesc. Daca mi-ar fi greu,mi-ar fi pentru ca eu as alege sa-mi fie greu, daca as plange, as face-o pentru ca asa as alege eu, la fel cum daca rad o fac pentru ca vreau sa rad, daca am bani , am pentru ca asta am dorit,daca traiesc, traiesc pentru ca vreau eu sa o fac. In concluzie, tot ce e bun sau ce ar putea sa fie rau in viata mea, este datorita mie.
Acum sa luam acest "eu" si sa-l inmultim cu 6,733,526,410. Sa stabilim de asemenea ca "eu"=1 si ca se refera la orice persoana (una si numai una) care convietuieste langa tine, peste ocean, cel care citeste acest blog,si tot asa. Dupa un calcul foarte complicat rezulta ca matematic vorbind, in aceasta lume exista 6,733,526,410 eu.
Am stabilit ca "eu" traiesc pentru ca asa am decis "eu". Dar ce inseamna de fapt sa traiesc? Pentru a inlatura orice urma de indoiala in ceea ce priveste obiectivitatea mea asupra acestui termen, am considerat ca este corect sa iau definitia din Dictionarul limbii romane :

TRĂÍ vb. 1. a vieţui, (pop.) a hălădui, a sălăşlui, (reg.) a lăbădui, a sălăşi, (Olt.) a sufleţi, (înv.) a custa, a locui, a sălăşui, a via. (Au ~ fericiţi pe aceste meleaguri.) 2. a exista, a fi, a vieţui, (rar) a fiinţa, (reg.) a lăbădui, (înv.) a dăinui. (Cât ~, omul învaţă.) 3. a o duce, a vieţui. (Cum ~?) 4. v. coabita. 5. a vieţui, (rar) a mişca. (Nu mai ~.) 6. a petrece. (A ~ acolo o bună parte din viaţă.) 7. v. apuca. 8. a se ţine, a vieţui. (~ de azi pe mâine.) 9. v. întreţine. 10. v. creşte. 11. v. simţi. 12. v. dăinui.
A trăi ≠ a muri


Acum, daca ar fi sa scad din cei 6,733,526,410eu pe cei care nu se regasesc in , sa zicem, ultimele 4 sinonime ale acestui cuvant, cred ca numarul celor care chiar traiesc, ar scadea in mod dramatic.

Si ca sa fiu cat se poate de corecta, am luat din DEX si definitia verbului opus celui mai sus discutat:


A MURÍ mor intranz. 1) A înceta de a mai trăi; a se stinge din viaţă; a se sfârşi; a deceda; a răposa; a sucomba. ♢ ~ după cineva (sau după ceva) a suferi foarte tare pentru cineva (sau ceva). ~ de foame a) a fi foarte flămând; b) a fi foarte sărac. ~ de dor (frică, tristeţe) a fi covârşit de dor (frică, tristeţe). ~ cu zile a muri înainte de vreme (în împrejurări nefaste sau neglijând o boală). A trage să moară a fi în agonie; a fi pe patul de moarte. 2) (despre plante) A pierde cu totul seva (de secetă, de frig etc.); a se usca; a pieri. 3) fig. A înceta de a mai fi perceput cu organele de simţ; a dispărea treptat; a se pierde. 4) fig. A înceta de a mai exista (printr-o evoluţie lentă); a ajunge în declin; a apune. Civilizaţie, limbă care moare. /


Verb sau locutiune verbala, ambele au impact mare asupra perceptiei fiecaruia.


Prin urmare, din cei 6,733,526,410eu daca ii scad pe cei care mor de foame, de frica sau de tristete, in momentul de fata pot sa afim ca pe aceasta lume traieste cel putin 1eu. De restul nu stiu nimic, dar presupun ca prezenta lor se rezuma la a muri de foame, de frica sau de tristete.


Va nemultumeste aceasta teorie? Ati inceput sa va puneti intrebari? Ar fi cazul sa traiti? Credeti ca e cazul sa faceti ceva pentru cei 6,733,526,409 de oameni care nu traiesc? Sau poate ar fi mai bine sa faceti ceva pentru 1eu, acel eu care ai putea fi chiar tu?


Nu ma intelegeti gresit. Nu incerc sa fiu solidara cu acesti oameni. Din contra. Nu ar avea sens, de exemplu , sa incep o actiune caritabila pentru cei care mor de foame, de frica, sau de tristete (si totusi lucrul acesta se intampla), pentru ca sunt acolo datorita alegerilor pe care le-au facut in viata. Sunt propria lor alegere. Si atunci de ce sa incerc sa le schimb alegerea? De ce mi-ar pasa in ce conditii grele traiesc altii si de ce ar trebui sa fac eu ceva sa-i ajut pe ei sa se ridice?


Eu ajut 1eu.Acea imagine din oglinda care sunt eu.

Raspunsul la intrebarea mea l-am aflat, si nu ma nemultumeste! De ce? Pentru ca in lume, in acest moment, traieste 1eu. Pentru ca toti cei care traiesc in jurul meu fara sa traiasca cu adevarat (in ceea ce ma priveste pe mine), nu-mi incurca evolutia. Pentru ca desi societatea imi impune zilnic sa ma gandesc la aproapele meu care sufera, dar care nu face absolut nimic sa aibe o viata mai buna, societatea nu stie ca pentru mine aproapele meu repezinta 1eu.



Imaginea din oglinda iti zice ca esti cine ai ales tu sa fii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu